Katalog znalezionych haseł
Czytasz wypowiedzi wyszukane dla słów: koszty podatkowe





Temat: Rodzinne niesnaski.
Własnie niedawno byłam u notariusza. dziedzicza dzieci i zona!!! a
jesli chodzi o darowizne to majatek prezchodzi na rodzine, do ktorej
nie nalezy synowa, ziec a dopiero wspołmałzonkowie mogo sobie
przekazywac dalej darowizne. mowa tu o darowiznie nieoodatkowanej i
moze własnie dlatego tak postapili prdzice L aby nie ponosic kosztow
podatkowych.

moj maz dotała w spadku mieszkanie po dziedkach i wcale nie miałam
much w nosie z tego powodu. To jego rodzina ich majatek, a w
przyszłosci naszych dzieci, wiec dlaczego mam z tego powodu byc
niezadowolona tylko sie cieszyc!!!
Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Koszty podatkowe przesyÂłek pocztowych
http://e-podatki.dashofer.pl/?sect=art&id=8575&wa=N-P0822&sid=9852949...
Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: kolejny terror chrześcijan

Użytkownik Spider A J <neol@friko2.onet.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:7q5k3q$r2@news.onet.pl...


Jezeli coraz wiekrza liczba tych przywilejow zostaje nam odebrana dlaczego
nie wiaze sie to z obnizeniem kosztow podatkowych i ubezpieczeniowych. co


z

Bo utrzymujemy gornikow i rolnikow. Szczegolnie tych ostatnich mamy za duzo.
No i nie zapominaj, ze pozbylismy sie przemyslu - ostatnie rzady za lapowki
porozdawaly za darmo zagranicznym inwestorom nasze najlepsze zaklady, a
najgorsze zostawily sobie zeby miec co dotowac. Krotko mowiac, jest
kompletny bajzel charakterystyczny dla okresu przejsciowego. Socjalizm
przestal dotowac, kapitalizm jeszcze nie wydal owocow. Ale ja przynajmniej
cenie sobie wolnosc i mozliwosc rozwoju, ktorych za komuny nie mialem.


tego, ze prawie polowa mojej pensji idzie na podatki drugie tyle place na
"ubezpieczenia spoleczne", jesli idac do lekarza i chcac byc nalezycie
"obsluzony" musze isc do niego prywatnie, nie wspomne juz o "dzialaniach"
policji itp. instytucjach panstwowych.


Ten bajzel niestety jeszcze potrwa, ale im mniej jest w rekach panstwa a
wiecej w prywatnych, tym mniejszy bedzie bajzel.


Jesli zas chodzi o te 100lat kapitalizmu, nie rozsmieszajmy sie, niemcy po
wojnie byly doszczetnie zniszczone gospodarczo, a jak wiemy 2 wojna
swiatowa
nie zakonczyla sie 100lat temu. Owszem odbudowano je przy olbrzymim
udziale
kapitalu Amerkanskiego, ale to nie zmienia faktu ze dzisiejszy kapitalizm,
nie ma nic wspolnego z tym z przed wieku.


Sam sobie w tym momencie odpowiadasz na pytanie. Niemiecki kapitalizm nie
jest niemiecki, tylko amerykanski. Wiekszosc ich duzych firm nalezy do
Amerykanow. Amerykanie wprowadzili wyprobowane u siebie metody i wpompowali
mnostwo gotowki. Niemcy to najbardziej amerykanski kraj w Europie, wlasnie
doskonaly przyklad na skutecznosc ponad 100-letniego kapitalizmu.

A kapitalizmy rzeczywiscie stare i doskonale dzialajace sa w Anglii i
Francji.

Piotr

Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: jak tworzyc rezerwy na przeterminowane naleznosci
A co jesli ktos nie jest na pelnej ksiegowosci a na KPR?

Marek

Przemysław Kędzia napisał:

Krzysztof S. napisał(a) w wiadomości: <01beca10$9e4a27a0$5a11a0d4@adax...
| Proszę o pomoc w sprawie wymienionej w temacie:
| jak tworzyć rezerwy na przeterminowane naleznosci: jak sie je zawiazuje,
| jak rozwiazuje.
| Proszę też o podpowiedź na podstawie jakich aktów prawnych wykonuje się
| powyższe operacje?

| -- Zakładam, że prowadzisz pełne księgi!
| Rezerwy tworzy się na podstawie ustawy o rachunkowości. Nie ma jasnych
kryteriów objęcia należności rezerwą. Obowiązuje jednak generalna zasada
ostrożnej wyceny tzn jeżeli istnieje ryzyko nieściągalności, (np: kontrahent
ogłosił upadłość, kwestionuje należność a nawet nie płaci z niewiadomych
przyczyn np dłużej niż przez 6 miesięcy), należy utworzyć rezerwę.
Tworzenie rezerwy polega na zapisaniu na wyodrębnionym koncie księgowym (po
stronie MA) kwoty należności wątpliwej w korespondencji z pozostałymi
kosztami operacyjnymi (po WN). Rezerw i należności nimi objętych nie
wykazuje się w bilansie. Utworzenie rezerwy powoduje więc obniżenie wyniku
finansowego. Żeby koszty rezerw uznać za koszty uzyskania przychodów w
rozumieniu PDOP rezerwa musi spełniać określone warunki (art 16 ustawy o
PDOP), a więc co innego koszt księgowy a co innego koszt podatkowy.
Rozwiązanie rezerwy w przypadku zapłaty - Pozost. przych operacyjne (Ma),
rezerwy (Wn)
Rozwiązanie rezerwy w przypadku uznania należności ostatecznie za
nieściągalną - Należności (Ma), Rezerwy (Wn)

Pozdrowienia
Przemo Kędzia


Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Kontrakty na kursy walut-podatki
Witam.
Moj Urzad Skarbowy poprosil mnie abym dostarczyl im umowe nabywania
i zbywania kontraktow terminowych na kursy walut - nie wiedza za bardzo
jak mnie opodatkowac , maja pierwszy taki przypadek i musza podejsc do tego
indywidualnie.
Napisalem do nich krotkie pismo :
----------------------------------------------------------------------------
-
..." Jak należy opodatkować nabywanie i zbywanie kontraktów
                 terminowych na kursy walut ?    (PIT-13)

           Od początku tego roku do ustaw o podatkach dochodowych
wprowadzono pojęcie pochodnych instrumentów finansowych. Co do zasady dochód
z odpłatnego zbycia praw majątkowych jest nadwyżką sumy przychodów nad
kosztami ich uzyskania w roku podatkowym. Zatem podatkowe rozliczenie
kontraktu terminowego na kursy walut polega za każdym razem na bilansowaniu
pozycji kupna i sprzedaży, a uzyskany z tego tytułu dochód opodatkowany jest
na ogólnych zasadach. Wcześniej jednak należy ustalić przychody i koszty z
tytułu realizacji kontraktu terminowego. Przychodem są kwoty należne,
uzyskane z odpłatnego zbycia. Natomiast za koszt podatkowy nie można uznać
wydatki na nabycie kontraktu w momencie ich poniesienia lecz dopiero w
momencie jego sprzedaży.

Jak mam interpretować sytuacje w której w danym miesiącu nabyłem np.dwa
kontrakty i realizuje je w tym samym miesiącu tzn. zamykam otwarte pozycje
(sprzedaje). Na jednej transakcji mam dochód a na drugiej strate. Czy mogę w
miesięcznym Pit-13 zbilansować te transakcje ?

Czy mogę w zeznaniu rocznym wykazać transakcje na których poniosłem stratę,
tzn. zbilansować je z transakcjami z których osiągnąłem dochód ?

Do listu załączam kopię umowy nabywania i zbywania kontraktów terminowych na
kursy walut za pośrednictwem .............................."
----------------------------------------------------------------------------

Niedlugo gdy dostane odpowiedz dam znac na grupe.
Narazie chca kazda transakcje traktowac osobno tzn. zarobisz na jednej to
zaplacisz, stratna transakcja ich nie interesuje. Wynikalo by z tego ze nie
mozna kumulowac strat z zyskami :((      poczekamy na odpowiedz z ich strony
oby pozytywna.
    Darecky.

Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Kontrakty na kursy walut-podatki
Taka wiadomosc bardziej optymistyczna: GPW i WGT Zabiegaja o zwolnienie
z podatklu rowniez kontraktow na waluty
GZalewski
futures.pl

Darecky napisał(a):

Witam.
Moj Urzad Skarbowy poprosil mnie abym dostarczyl im umowe nabywania
i zbywania kontraktow terminowych na kursy walut - nie wiedza za bardzo
jak mnie opodatkowac , maja pierwszy taki przypadek i musza podejsc do tego
indywidualnie.
Napisalem do nich krotkie pismo :
----------------------------------------------------------------------------
-
..." Jak należy opodatkować nabywanie i zbywanie kontraktów
                 terminowych na kursy walut ?    (PIT-13)

           Od początku tego roku do ustaw o podatkach dochodowych
wprowadzono pojęcie pochodnych instrumentów finansowych. Co do zasady dochód
z odpłatnego zbycia praw majątkowych jest nadwyżką sumy przychodów nad
kosztami ich uzyskania w roku podatkowym. Zatem podatkowe rozliczenie
kontraktu terminowego na kursy walut polega za każdym razem na bilansowaniu
pozycji kupna i sprzedaży, a uzyskany z tego tytułu dochód opodatkowany jest
na ogólnych zasadach. Wcześniej jednak należy ustalić przychody i koszty z
tytułu realizacji kontraktu terminowego. Przychodem są kwoty należne,
uzyskane z odpłatnego zbycia. Natomiast za koszt podatkowy nie można uznać
wydatki na nabycie kontraktu w momencie ich poniesienia lecz dopiero w
momencie jego sprzedaży.

Jak mam interpretować sytuacje w której w danym miesiącu nabyłem np.dwa
kontrakty i realizuje je w tym samym miesiącu tzn. zamykam otwarte pozycje
(sprzedaje). Na jednej transakcji mam dochód a na drugiej strate. Czy mogę w
miesięcznym Pit-13 zbilansować te transakcje ?

Czy mogę w zeznaniu rocznym wykazać transakcje na których poniosłem stratę,
tzn. zbilansować je z transakcjami z których osiągnąłem dochód ?

Do listu załączam kopię umowy nabywania i zbywania kontraktów terminowych na
kursy walut za pośrednictwem .............................."
----------------------------------------------------------------------------

Niedlugo gdy dostane odpowiedz dam znac na grupe.
Narazie chca kazda transakcje traktowac osobno tzn. zarobisz na jednej to
zaplacisz, stratna transakcja ich nie interesuje. Wynikalo by z tego ze nie
mozna kumulowac strat z zyskami :((      poczekamy na odpowiedz z ich strony
oby pozytywna.
    Darecky.


Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: kupno Adobe CS a koszty w firmie


Prawy jesli mnie pamiec nie myli od 2 lat sie zmienilo.
Mozesz chyba do konca roku wrzucic w koszty cos jednorazowo o sporo
wiekszej wartosci.
Jest chyba limit coś koło 100 tysięcy w ciągu całego roku na tego typu
rzeczy. Ale dokładnie nie pamiętam.  Pakiet CS da się wrzucić od razu
w koszty bez amortyzacji.
Pozdrawiam
Filip


A mógłbym prosić o wskazówkę gdzie szukać tego przepisu?

Szukam w googlach ale wszedzie jest napisane, że:
"Zgodnie z przepisami podatkowymi amortyzacji podlegają wymienione w ustawie
wartości niematerialne i prawne o przewidywanym okresie używania dłuższym
niż rok, wykorzystywane przez podatnika na potrzeby związane z prowadzoną
przez niego działalnością gospodarczą albo oddane przez niego do używania na
podstawie umowy licencyjnej (sublicencji), umowy najmu, dzierżawy lub umowy
leasingu. Wśród wartości niematerialnych i prawnych podlegających - zgodnie
z przepisami podatkowymi - amortyzacji znajdują się m.in. autorskie lub
pokrewne prawa majątkowe oraz licencje. Zgodnie zaś z przepisami ustawy o
prawie autorskim i prawach pokrewnych programy komputerowe klasyfikuje się
jako utwory.

Korzystanie z programu komputerowego odbywa się najczęściej właśnie na
podstawie udzielonej licencji. Nabycie licencji dotyczącej prawa do
korzystania z programu komputerowego, która to licencja spełnia określone w
ustawie kryteria, tj.:

- wartość licencji przekracza 3500 zł,

- licencja przewidziana jest do używania w okresie dłuższym niż rok,

- jest wykorzystywana przez podatnika na potrzeby związane z prowadzoną
przez niego działalnością gospodarczą,powoduje, że podatnik powinien ją
wprowadzić do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i
prawnych, a wydatki na jej nabycie będą stanowić koszty podatkowe w drodze
odpisów amortyzacyjnych.

źródło:
http://www.rp.pl/artykul/56098,221110_Wydatek_na_uaktualnienie_progra...

Jakieś 3 m-ce temu kupiłem pakiet za ca 11 000 i księgowa powiedziała, że
trzeba amortyzować (zgodnie z tym co powyżej). Czeka mnie niedługo zakup
pakietów na 2 nowe stanowiska i jezeli można, to wolałbym nie amortyzować,
no i chciałbym wysłać księgowej "dziękczynną laurkę" za znajomość
przepisów...

pozdrawiam
Przemek

Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Jeszcze o autach "gotowych do rejestracji"

Użytkownik "masti"

i koszt rejestracji


koszt rejestracji do pikus przy kosztach podatkowych

Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Jeszcze o autach "gotowych do rejestracji"
Dnia Mon, 2 Oct 2006 00:42:13 +0200, Prezes Damian < napisał(a):


koszt rejestracji do pikus przy kosztach podatkowych


Dochodowy to i tak chyba muszą płacić - kupił tanio, sprzedaje drożej, od
różnycy płaci podatek.

Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: BABY w aucie


Tomek Frydryk wrote:

W poprzednim przypadku (kask) takze. Z faktu, ze niektorzy faceci strzelaja
na ulicy jakos nikt nie wyciaga wniosku o koniecznosci nakazania wszystkim
chodzenia w kamizelkach kuloodpornych. A czy sprawca bedzie sadzony za
zabojstwo, czy tylko za nieuzasadnione uzycie broni, ma dla niego spore
znaczenie.
Tak wiec dalej twierdze, ze nakaz jazdy w pasach jest ograniczeniem praw
jednostki. Tak samo zreszta jak nakaz jazdy w kasku. I taki sam bylby zakaz
palenia papierosow we wlasnym domu czy zakaz uzywania narkotykow.

Tomek F.


Ma Pan racje pod warunkiem, ze w danym kraju nie istnieje publiczna
sluzba zdrowia i opieka spoleczna. Z badan statystycznych wynika jasno
i niezbicie, ze jazda bez pasow w samochodzie oraz bez helmu na
motocyklu powoduje znacznie powazniejsze uszkodzenia ciala ofiar
wypadku. Uzywanie narktoykow rowniez powoduje zanik podstawowych funkcji
mozgu i miesni umozliwiajacych jakakolwiek prace. W zwiazku z powyzszym
spoleczenstwa musialyby ponosic koszty podatkowe leczenia i utrzymywania
przy zyciu tych idiotow. W przypadku zniesienia opieki spolecznej i
darmowej zdrowotnej ewentualny amator mocnych wrazen i odurzajacych
uzywek musialby sobie wykupic wlasnorecznie ubezpieczenie zdrowotne i
zaplacic za dom opieki dla kalek umyslowych z zatrutym mozgiem
albo zdychac na ulicy badz korzystac z opieki charytatywnej. W tym
wypadku nie mam nic przeciwko zdjeciu "ograniczen wolnosci jednostki".
Dopoki jednak spoleczenstwo placi to ma prawo wymagac. Kto placi
ten wymaga i nie widze w tym nic co ogranicza "pseudo wolnosc".
Prawdziwa wolnosc nie polega na robieniu co mi sie zywnie podoba za
czyjes pieniadze. Jak sie Pan wybierze na bezludna wyspe, to gwarantuje,
ze moze Pan tam jezdzic bez pasow, bez helmu i codziennie strzelic
sobie heroinke dla poprawy humoru i pies z kulawa noga sie do
tego nie przyczepi.

Uklony

  vcard.vcf
< 1K Pobierz

Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Jak formalności przy imporcie z USA?


"Kris" <kropa1@poczta.onet.plwrote in message



Witam

chcialbym sie dowiedziec jakie formalnosci nalezy spelnic przy
sprowadzeniu auta z USA.


Wracając do Polski z zakupionym samochodem osobowym, importer będzie musiał
dokonać zgłoszenia celnego przywożonego pojazdu samochodowego na wspólnotowy
obszar celny. Jednocze nie należy okazać takie dokumenty, jak: dowód
kupna- -sprzedaży, dowód rejestracyjny (dopuszczenie pojazdu do ruchu),
jeżeli pojazd był zarejestrowany lub w przypadku wyrejestrowania pojazdu  
dokument o wyrejestrowaniu i ubezpieczenie pojazdu, a w przypadku samochodu
nowego    wiadectwo homologacji. Podstawowymi opłatami i podatkami, które
trzeba będzie zapłacić, są: cło, podatek od towarów i usług oraz akcyza.
Podstawą obliczenia cła będzie warto ć celna pojazdu. Z kolei warto ć celna
powiększona o kwotę cła posłuży do obliczenia kwoty podatku akcyzowego, a
warto ć celna powiększona o kwotę cła i kwotę podatku akcyzowego   do
naliczenia VAT. Warto wiedzieć, że stawki celne obowiązujące przy imporcie
towarów do UE z krajów trzecich dla poszczególnych kodów CN nomenklatury
towarowo-statystycznej Taryfy Celnej Wspólnot Europejskich zostały okre lone
przepisami unijnymi. Zintegrowana Taryfa Celna Wspólnot Europejskich
okre lana jest jako TARIC. Z reguły samochody osobowe importowane do Unii
Europejskiej z krajów trzecich, np. USA obciążone są stawką celną w
wysoko ci 10 proc. W przypadku którego dotyczy pytanie, gdy cło będzie
pobierane w Polsce, koszt podatkowy sprowadzonego samochodu (cło + akcyza +
VAT) wynosi: 4428 USD (cło   2000 USD x 10 proc. = 2200 x akcyza   65 proc.
= 3630 x VAT-22 proc. = 4428 USD).

Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Jak formalności przy imporcie z USA?


"Kris" <kropa1@poczta.onet.plwrote in message
| Witam

| chcialbym sie dowiedziec jakie formalnosci nalezy spelnic przy
| sprowadzeniu auta z USA.

Wracając do Polski z zakupionym samochodem osobowym, importer będzie
musiał dokonać zgłoszenia celnego przywożonego pojazdu samochodowego na
wspólnotowy obszar celny. Jednocze nie należy okazać takie dokumenty, jak:
dowód kupna- -sprzedaży, dowód rejestracyjny (dopuszczenie pojazdu do
ruchu), jeżeli pojazd był zarejestrowany lub w przypadku wyrejestrowania
pojazdu   dokument o wyrejestrowaniu i ubezpieczenie pojazdu, a w
przypadku samochodu nowego    wiadectwo homologacji. Podstawowymi opłatami
i podatkami, które trzeba będzie zapłacić, są: cło, podatek od towarów i
usług oraz akcyza. Podstawą obliczenia cła będzie warto ć celna pojazdu. Z
kolei warto ć celna powiększona o kwotę cła posłuży do obliczenia kwoty
podatku akcyzowego, a warto ć celna powiększona o kwotę cła i kwotę
podatku akcyzowego   do naliczenia VAT. Warto wiedzieć, że stawki celne
obowiązujące przy imporcie towarów do UE z krajów trzecich dla
poszczególnych kodów CN nomenklatury towarowo-statystycznej Taryfy Celnej
Wspólnot Europejskich zostały okre lone przepisami unijnymi. Zintegrowana
Taryfa Celna Wspólnot Europejskich okre lana jest jako TARIC. Z reguły
samochody osobowe importowane do Unii Europejskiej z krajów trzecich, np.
USA obciążone są stawką celną w wysoko ci 10 proc. W przypadku którego
dotyczy pytanie, gdy cło będzie pobierane w Polsce, koszt podatkowy
sprowadzonego samochodu (cło + akcyza + VAT) wynosi: 4428 USD (cło   2000
USD x 10 proc. = 2200 x akcyza   65 proc. = 3630 x VAT-22 proc. = 4428
USD).


Tak ale czy orientujesz sie tak krok po kroku gdzie sie zglasza co sie
zglasza i kto zglasza zaczynajac od :

1. mam na oku samochod
2. dogaduje cene i moj znajomy z US kupuje go w moim imieniu

domyslam sie ze w tym przypadku jest jakas umowa kupna-sprzedazy i
oczywiscie powinienem dostac wszytkie dokumenty do auta

3. co dalej
znajomy pakuje na kontener i wysyla a dopiero potem ja w Polsce juz
zalatwiam wszytkie formalnosci czy zanim pojdzie auto na kontener to sie
wszytko zalatwia
4. no i po kolei jesli mozesz i wiesz co dalej

moze byc na priv
dzieki



Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Samochody służbowe a przychody pracowników a koszty uzyskania przychodów firmy
Witam,

Od pewnego czasu "konikiem" kontroli urzędów skarbowych jest temat
samochodów firmowych.
Czy ma ktoś materiały (np wewnętrzne regulaminy) które kreując warunki
zgodne z przepisami prawa opisywałyby sposób przydziału samochodu służbowego
pracownikowi tak aby nie stanowiło to przychodu pracownika i stanowiło w
pełnym zakresie koszty uzyskania przychodu firmy.

Celem firmy jest aby pracownicy mogli miec powierzone samochody i mogli
korzystać z samochodów służbowych na trasie praca-dom-praca w taki sposób
żeby nie zaistniały warunki pozwalające stwierdzic że takie uzytkowanie było
przychodem pracownika ( należy wtedy ten przychód wyliczyć, ozusować,
opodatkowac itd)
Jednocześnie w takiej sytuacji ta "część" eksploatacji pojazdów nie
stanowiłaby kosztu uzyskania przychodu firmy, a chcemy aby stanowiła w
pełnym zakresie, głównie dlatego że pojazdy sa leasingowane i stworzenie
mechanizmu pozwalającego wyliczyć podział kosztów na te które stanowią KUP i
nie stanowią jest co najmniej problematyczny.
Czytałem orzecznictwo na ten temat i żeby było ciekawiej, to przychód
pracownika wynikający z uzywania samochodów w interpretacji UKS i izb
skarbowych nie może być liczony wg kosztów "kilometrówki" ale należy go
określać w cenach rynkowych, np tak jakby dysponował autem wynajętym z
wypożyczalni, czyli przychód pracownika i koszty podatkowe i zusowskie z
tego tytułu byłyby bardzo wysokie.
Analizowałem także mechanizm umowy użyczenia (np codziennie od 16 do 7
rano), ale tu nam wchodzi znowu temat podziału czasu i kosztów eksloatacji
na kwalifikowane do KUP i niekwalifikowane.
Najprościej byłoby w ogóle zaknąć temat poierzania samochodów ale ucierpi na
tym bardzo sprawność operacyjna firmy oraz stan samych samochodów które nie
będą miały wyznaczonegi i odpowiedzialnego "opiekuna" . Odpowiedzialność
jednej osoby za cały park nie whcodzi w grę- poprostu nie sprawdza się w
naszej rzeczywistości.
Jezeli ktoś ma jakieś doświadczenia i materiały - będę wdzięczny.

Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Samochody służbowe a przychody pracowników a koszty uzyskania przychodów firmy


Witam,

Od pewnego czasu "konikiem" kontroli urzędów skarbowych jest temat
samochodów firmowych.
Czy ma ktoś materiały (np wewnętrzne regulaminy) które kreując warunki
zgodne z przepisami prawa opisywałyby sposób przydziału samochodu służbowego
pracownikowi tak aby nie stanowiło to przychodu pracownika i stanowiło w
pełnym zakresie koszty uzyskania przychodu firmy.


Tak. W regulaminie jest napisane, że samochód służy wyłącznie do celów
służbowych. Pracodawca przymyka oko na prywatne przejazdy pracowników


Celem firmy jest aby pracownicy mogli miec powierzone samochody i mogli
korzystać z samochodów służbowych na trasie praca-dom-praca w taki sposób
żeby nie zaistniały warunki pozwalające stwierdzic że takie uzytkowanie było
przychodem pracownika ( należy wtedy ten przychód wyliczyć, ozusować,
opodatkowac itd)
Jednocześnie w takiej sytuacji ta "część" eksploatacji pojazdów nie
stanowiłaby kosztu uzyskania przychodu firmy, a chcemy aby stanowiła w
pełnym zakresie, głównie dlatego że pojazdy sa leasingowane i stworzenie
mechanizmu pozwalającego wyliczyć podział kosztów na te które stanowią KUP i
nie stanowią jest co najmniej problematyczny.
Czytałem orzecznictwo na ten temat i żeby było ciekawiej, to przychód
pracownika wynikający z uzywania samochodów w interpretacji UKS i izb
skarbowych nie może być liczony wg kosztów "kilometrówki" ale należy go
określać w cenach rynkowych, np tak jakby dysponował autem wynajętym z
wypożyczalni, czyli przychód pracownika i koszty podatkowe i zusowskie z
tego tytułu byłyby bardzo wysokie.


Nic dziwnego, szukają grubej kasy gdzie mogą.


Analizowałem także mechanizm umowy użyczenia (np codziennie od 16 do 7
rano), ale tu nam wchodzi znowu temat podziału czasu i kosztów eksloatacji
na kwalifikowane do KUP i niekwalifikowane.
Najprościej byłoby w ogóle zaknąć temat poierzania samochodów ale ucierpi na
tym bardzo sprawność operacyjna firmy oraz stan samych samochodów które nie
będą miały wyznaczonegi i odpowiedzialnego "opiekuna" . Odpowiedzialność
jednej osoby za cały park nie whcodzi w grę- poprostu nie sprawdza się w
naszej rzeczywistości.
Jezeli ktoś ma jakieś doświadczenia i materiały - będę wdzięczny.


Może zapytaj na pl.soc.prawo.podatki

Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Spółka z o.o. czy jawna
Dnia Tue, 22 Jul 2008 19:20:49 +0200, Wwieslaw napisał(a):


Liwiusz wrote:

|    Jak przetransferować pieniądze ze spółki z o.o. do kieszeni prywatnej
| wspólnika/członka zarządu i jakie podatki się płaci po drodze? A teraz
| porównaj to ze spółką jawną.
Zgromadzenie wspolnikow powoluje wspolnika na czlonka zarzadu (prezesa)
i w uchwale ustala jego wynagrodzenie. Zero ZUSu, progresja podatkowa,
ale od przyszlego roku mniej dolegliwa.


Racja :)
Dobrze przy tym zadbać jeszcze o to, żeby te zobowiązaniowe stosunki ze
spółką były dobrze udokumentowane, bo wynagrodzenie wspólnika za
świadczenia na rzecz spółki kapitałowej jest kosztem podatkowym jeśli
faktycznie zostały wykonane, a ten wydatek spółki jest "w celu osiągnięcia
przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów" (art. 15
ust. 1. uopdop). Poza tym bywa badana racjonalność takiego wydatku, bo jak
to mamy w paragr. 13 ust. 2 rozp. MF z 10.10.1997. "wydatków nie uznaje się
za k.u.p. w przypadkach, kiedy racjonalnie oczekiwane korzyści podatnika
zawierającego daną transakcę są w sposób oczywisty mniejsze niż poniesione
w związku z tą transakcją wydatki.
No chyba, że spółce nie zależy na kosztach podatkowych... ;)

Ze spółki z o.o. można jeszcze wyciągnąć środki finanowe w formie odsetek
od pożyczki, pożyczając jej jakąś kwotę zamiast np. powiększać kapitał.

Albo np. dzierżawiąc spółce nieruchomość, która nadal jest własnością
wspólnika - uzyskiwać czynsz z najmu lub dzierżawy.

Jeszcze jeden aspekt - rachunkowy.
W spółce z o.o. obligatoryjnie stosuje się pełną rachunkowość, co wpływa na
zwiększenie kosztów działalności i znacznie zmienia sposób ustalenia
dochodu do opodatkowania w firmach handlowych i produkcyjnych. W usługach
faktycznie nieco mniej to "miesza".
W spółce jawnej księgi handlowe dopiero od 800 tys. euro obrotu, a jak
niebawem zmienią się przepisy - od 1.200 tys euro.
To może być argument dla niektórych podmiotów.

Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: NFZ
Szanowny(a) gaston napisal(a) 8 Jan 2004 22:15:03 +0100:


....
Tak czy inaczej reforma zdrowia poniosła w moim przekonaniu klęskę
jeżeli za cel jej prowadzenia przyjmiemy obniżenie kosztów podatkowych
funkcjonowania systemu ze względu na decyzję o podniesienie składki
zdrowotnej,


Jedno male sprostowanie: w tym kraju, po 1989 roku,
nie bylo zadnej reformy sluzby zdrowia. Nie ma co sie oszukiwac,
ze zmiana szyldow, wielkie hasla - maja byc reforma.
Sluzba zdrowia byla, jest (i niestety bedzie) nadal
pod nieudolnym zarzadem nieodpowiedzialnych politykow.
(Ostatnio Prezydent RP wyrazil nadzieje, ze ustawa
o leczeniu ludzi bedzie lepsza od tej o NFZ. Ciekawy jestem
czy krytykowana ustawe wczesniej wetowal
czy tez ... podpisal bez zadnego sprzeciwu)


Jedynym sposobem zdjęcia pola konfliktu z ministra zdrowia byłoby
całkowite urynkowienie świadczeń medycznych prowadzących
do rezygnacji z pobieranie przymusowej składki zdrowotnej przy jednoczesnym
opłacaniu wszystkich świadczeń przez pacjentów w placówkach zdrowia.


...
Z tym sie calkowicie zgadzam. Dokladnie o to chodzi.
Mowiac ogolnie: finasowanie mojego lekarza moze sie
odbywac przez:
1. bezposrednio przeze mnie
2. posrednio, przez firme ubezpieczeniowa, ktora sobie
   sam wybiore
W zadnym wypadku przez jakiegos nieudolnego ministra
od chorob, ktory moje pieniadze ma przekazywac jakiemus
innemu urzednikowi, a ten dalej....

No i oczywiscie lekarza, firme (czyli szpital) sam
powinienem wybierac z szeregu konkurujacych ze
soba firm (szpitali).

I tak na marginesie.
Gdyby szpitale byly normalnymi, dochodowymi przedsiebiorstwami,
dzialajacymi w warunkach wolnej konkurencji. Pytanie:
czy ktorys z tych biznesow (szpitali) bylby zarzadzany
przez kardiologa/dentyste/pulmunologa...?
Czy moze przez przedsiebirczego biznesmena, potrafiacego
zdobyc pieniadze na wyplaty dla lekarzy, personelu itp?

Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Sposob na obnizenie kosztow dzialalnosci
Witam po raz pierwszy :)

Mysle nad tym jak obnizyc koszty dzialalnosci, w sensie kosztow podatkowych
ktore musze poniesc. Mowa o uslugach budowlanych bez materialu, czyli vat w
tym wypadku to 22%. Zakladam, ze firma jest na podatku liniowym.

Chcac wystawic klientowi fakture na 100 zl brutto, w rzeczywistosci trafia
do mojej kieszeni:

100 - 22% vat = 81,97 zł - netto
netto - 19% cit =  66,40 zł - tyle ląduje w mojej kieszeni
cit = 15,57 zl

"Wymyśliłem" więc coś takiego. Firma A jest płatnikiem VAT i wystawia
faktury, a prace zleca firmie B ktora jest na ryczalcie. Nieformalnie
wszystko i tak idzie do wspolnej kieszeni. Ryczalt za uslugi budowlane to
5,5%. Wyglada to wiec tak:

Firma A:
wystawia klientowi FV na 100 zl brutto
100 - 22% vat = 81,97 zł - netto
koszt wykonania uslugi przez firme B to 80 zl netto
81,97 - 80 - 19% cit = 1,60 zł
cit = 0,37 zł

Firma B:
wystawia firmie A rachunek na 80 zł
80 zł - ryczałt = 75,60 zł
podatek = 4,4 zł

W pierwszym wypadku do US trafia 15,57 zl a w kieszeni zostaje 66,40 zł.
W drugim wypadku do US trafia 4,77 zł a w kieszeni zostaje 77,20 zł.
Zyskujemy wiec prawie 11 zł.

Zdaje sobie sprawe z tego, ze nie odkrylem Ameryki, ale zastanawia mnie
gdzie tu jest haczyk?

Ile mozna zarobic na ryczalcie zeby nie wpasc w vat?

Czy US sie nie przyczepi, ze unikam podatku zlecajac caly czas
podwykonawstwo zewnetrznej firmie, ktora w dodatku nalezy do kogos z mojej
najblizszej rodziny?

J/w ale w przypadku kiedy uslugi "zlecone" stanowilyby tylko czesc
przychodow firmy?

O czym zapomnialem tworzac ten moj sekretny plan zawladniecia swiatem? :)

Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Samochod w leasing i nasuwajace sie pytania.
Dnia Sun, 11 Nov 2007 10:47:36 +0100, ewka napisał(a):


1-os. DG, KPIR, VAT. Mam w planie wziecie auta z homologacja ciezarowa w
leasing. Z tego co mi sie do tej pory udalo ustalic to pelne odliczenie
Vat-u i pozniejsze odliczanie go z paliwa, natomiast nurtuje mnie jeszcze
jak to wyglada przy wplacie poczatkowej, czy mozna ja wrzucic w koszty?


W tym miejscu pytanie: rozliczasz się metodą kasową, czy memoriałową?
Przy memoriale jednorazowo to US się krzywi - patrz: art. 22 ust. 5c, 6
u.o.p.d.o.f.


Mam jeszcze pytanie odnosnie zakupu motoru na firme, planuje na wiosne i
jesli ktos wie, gdize szukac info na ten temat to bardzo prosze o wskazowki,
jako laik jeszcze w tym temacie ciezko mi znalezc cos konkretnego. Przede
wszystkim zastanawiam sie czy i ile Vatu mozna odliczyc od takiego zakupu i
jak wyglada sprawa paliwa pozniej, zwykle wrzucanie w koszty jak osobowka?


Nie wiem jeszcze jak będzie wiosną, bo to daleko jeszcze :)
Na dzień dzisiejszy motocykle traktowane są jak pojazdy samochodowe. Stąd
do odliczenia 60% VATu, nie więcej niż 6 tys., z paliwa odliczać się nie
da. Ale jest nadzieja, tyle już tych wyroków różnych ;)

No chyba, że będzie przeznaczony do wynajmu, wtedy możesz sobie VAT
odliczać w całości i z paliwa również, przy czym musiałabyś mieć określony
taki rodzaj PKD we wpisie do EDG, no i faktycznie go wynajmować.


Aha jeszcze takie drobne pytanko, chcialam kupic porzadny ekspres do kawy i
myslalam o wrzuceniu go w koszty, ale z tego co mi sie udalo wyszperac to
chyba nie mam prawa skoro nie zatrudniam nikogo.


Wyglądałoby to na zakup reprezentacyjny przy braku pracowników, stąd trudno
go z czystym sumieniem wpisać w koszty podatkowe.

Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Samochod w leasing i nasuwajace sie pyta